lördag 23 juli 2011

Flopp för Pepperberrys nya modellval

Pepperberry har publicerade igår tre bilder på sin höst-/vinterkollektion på Facebook och jag är inte den enda som har väldigt svårt för dem...

Fine knit cobweb top
Fine knit cobweb top
Det här var den första bilden jag såg. Det kanske inte syns jättebra är, men titta noga på håret och ansiktet. Jag ser en solskadad 35-åring som inte verkar må så bra, som nästan är sjuk.

Plagget i sig hurrar jag inte direkt för heller. Vitt och spets associerar jag till bröllop, och den här typen av överdelar hade jag gott om som 11-åring så jag känner inte riktigt attraktionen. Hade det varit i någon mörkare mer höstig färg hade min lite mer gothiska sida kanske uppskattat det, men faktum är att dessa plagg går utmärkt att hitta i en vanlig butik i sådan form så att de passar utmärkt. Jag har några svarta och mörklila från Gina Tricot som passar och ändå har jag alldeles för mycket byst för att jag ska kunna ha den här, åtminstone enligt Pepperberry. Lägg dessutom till att den här kostar 39 pund, drygt 400 kronor, vilket är mer än dubbelt så mycket som för Gina Tricots...








Chiffon trim jersey dress
Chiffon trim jersey dress
Här ser modellen inte riktigt lika illa ut, även om samma tendenser som ovan också finns. Klänningen har jag dock fortfarande svårt för. Färger är fin och skärningen också men detaljerna vet jag inte vad som händer med. Till att börja med verkar armarna vara någon konstig korsning mellan vid ärm och puffärm, men med resultatet av en ballongkjol utan tillräckligt med vidd. Midjedelen ser mest ut som en kanal med ett resårband som snurrat sig och tja, är alldeles för stort. Och, jag är fullkomligt övertygad om att den är nålad över bysten för att inte visa för mycket urringning.













Full fifties print dress
Full fifties print dress
Här har vi istället ansiktet som verkar vara lite väl mycket tillbaka på femtiotalet, framför allt med halsbandet. Klänningen i sig tycker jag ser helt okej ut, även om satintyget får mig att associera till en sidenmorgonrock. Hur som helst tycker jag minst illa om den här, men jag hade önskat att det funnits lite mer av de normala vardagsplaggen här, sådana som vi faktiskt behöver och använder mer än klänningar att  använda vid finare tillställningar.














Inte modellens fel

Ewelina Olczak ser inte så hemsk ut i vanliga fall. Egentligen är hon riktigt vacker. Det verkar som om det först och främst är en väldigt dålig makeup-artist som varit i farten, alternativt en som fått dåliga direktiv. Och för att göra det hela ännu värre har hon måtten 90.5-62.5-93 cm. Hon är alltså för smal för Pepperberry, då hon är för smal i midjan ens för deras minsta storlek, 8. Hon skulle behöva en storlek 6, men även då är det tveksamt om hennes byst skulle gå in. Hon har en kropp nästan identisk med Brittany Jencks på Thin and Curvy där Pepperberry/fd Bravissimos kläder sitter riktigt illa.












Önskar framgång
Av hela mitt hjärta vill jag att det ska gå bra för Pepperberry, för jag behöver dem. Jag vill handla kläder därifrån, gärna hela min garderob, men det känns som att de inte riktigt lyssna på oss. Det finns rätt många som behöver en 6, och det finns ännu fler som behöver en Super Duper Curvy. Vi finns här och ger gärna  respons, för att vi vill att de ska finnas kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar