onsdag 20 juli 2011

Udda storlekar är inte nödvändigtvis dyrt

I början på juni la jag en beställning hos Brastop och igår skickades beställning nummer två den här sommaren. Förhoppningsvis ligger den och väntar i brevlådan när jag kommer hem nästa vecka. Brastop är något av en favorit för mig då det är ett av de absolut bästa ställena att få tag på billiga bh:ar i nästan alla storlekar, även de mer udda. Har man liten byst är utbudet rätt dåligt, men för medel och uppåt finns mängder och dessutom till priser på en sådan nivå att det är jämförbart med H&M eller Lindex, men med en kvalitet som motsvarar de 600 kronors bh:ar man tvingas köpa i Sverige. De skickar från Storbritannien, vilket dels gör att det  går snabbt att få sakerna men man slipper också tull och moms då det ligger inom EU.

Junibeställning
Min första beställning från juni blev bättre än förväntat. Bortsett från Curvy Kate Showgirl-modellerna som jag visste skulle vara lite stora passade allting. För 880 kronor fick jag åtta stycken bh:ar av utmärkt kvalitet, med gratis frakt då jag beställde för mer än 75 pund. Recensioner kommer att komma, jag behöver bara få möjlighet att fota ordentligt. Allt här är i 60L/28H, det vill säga en storlek som nog definitivt kan ses som rätt udda.
Flirtelle Divine Strawbery/Cream, 86 kr
Flirtelle Divine Black/Pink, 95 kr


















Curvy Kate Criss Cross Baby Pink/White,  86 kr
Curvy Kate Princess Red,  105 kr


















Curvy Kate Ella Black/Multi, 106 kr
Curvy Kate Showgirl Tease Me Black/Purple,  134 kr


















Curvy Kate Showgirl Thrill Me Wine/Navy,  134 kr
Curvy Kate Showgirl Ivory/Black, 134 kr





























Julibeställning
Som jag tidigare nämnde väntar jag spänt på min kommande beställning. Även den här gången blev det bara Curvy Kate och Flirtelle, helt enkelt för att det är de märken som just nu verkar passa mig bäst. Och, även om jag fortfarande egentligen inte kan ha Thrill Me så tycker jag så pass mycket om den att det blir en sådan ändå i alla fall. :P

Curvy Kate Criss Cross Purple/Fuschia, 113 kr
Curvy Kate Emily Flame, 123 kr
Curvy Kate Showgirl Thrill Me Cobalt, Fuschia, 123 kr




































Flirtelle Sublime Black, 123 kr
Flirtelle Sublime Nude, 123 kr


















Flirtelle Sublime White, 123 kr































Det behöver inte vara dyrt
Idag kostar till och med Lindex bh:ar upp till 279 kr. Det här är inte dyrt alls, men man måste veta var man ska leta. Märkesbh:ar kostar i Sverige dubbelt så mycket till ordinarie pris som ordinarie pris i Storbritannien. Bara genom att välja att köpa över nätet från ett annat land än Sverige så sjunker alltså priset med 50%. Använder man sig sedan av nätbutiker som Brastop, som mer eller mindre är en outlet så kan du utan problem bli av med ytterligare 50-70%. Resultatet, det är inte dyrt att bära en bra bh i rätt storlek, eller för den delen skaffa sig en ordentlig garderob. Ovan finns nästan allt som behövs, och lite till, och för bara drygt 1500 kronor. 

Andra nätbutiker värda att minnas
Bravissimo har ett av de största utbuden för D-kupor och uppåt, och ger även hjälp över telefon eller mejl för att hitta rätt storlek. Deras rea kanske inte är den största, men de har många andra styrkor.
Figleaves har också ett stort utbud, och det i alla storlekar. De har också en outlet med väldigt bra priser. Skriv upp dig för deras nyhetsbrev och du får rabattkoder i mejlen.
Lovebras är en systersida till Brastop. De har större delen av Curvy Kates och Flirtelles sortiment, och en hel del av de nedsatta bh:arna från Brastop.

Det finns också en rad andra, men tyvärr skickar inte alla till Sverige. Dessa ovan gör det dock, med en frakt på 60-80 kronor.

2 kommentarer:

  1. GUD vilken bra bh-guide!!! Enligt bhaffären Change ska jag ha 65K i storlek, men det har dem tyvärr inte. Någon annan bhaffär har jag inte i närheten av där jag bor. Enligt den danska sidan lace.dk skulle jag ha 75JJ, beställde hem 70JJ (i märket Freya) men den är GIGSNTISK både i kupa och runt om. Surt att slänga ut så mycket pengar på skit... Ska kolla dina sidor och hoppas på det bästa! Hur är Curvy Kate i storlekar jämfört med storlekar man brukar ha?

    Mejla gärna mig svar :) Jennyawilson@live.se
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack! :)

    65K är i europeiska storlekar. Om man bara översätter det kupstorlek för kupstorlek blir det en 30H/65H. En 70JJ blir alltså ungefär fyra kupstorlekar för stort så det är inte konstigt att det blev fel. Det är väldigt lätt hänt med tanke på att alla butiker verkar köra sitt eget sätt ibland, tyvärr. :(

    Curvy Kate varierar en hel del. Deras Showgirl range är i allmänhet rätt stora i omkretsen, de flesta behöver gå ner i storlek, och deras ovadderade är oftast normala, på gränsen till tajta. De ovadderade med ett band i överkant behöver man oftast gå upp en kupstorlek i då de är något mindre i kupan.

    Jag hoppas att du lyckas hitta något. :)

    SvaraRadera