tisdag 18 december 2012

Bouclé kärlek från H&M


I fredags var jag och min pojkvän på H&Ms VIP shopping. Inte för att  det är något som egentligen kvalificerar sig som VIP med det, men det brukar vara rätt trevligt och att kunna shoppa i lugn och ro på morgonen med 20% rabatt är inte riktigt något jag brukar tacka nej till. Oftast så brukar jag nästan enbart satsa på basplagg men i år så blev det också några julklappar, och så hittade jag en kappa som jag bara inte kunde motstå.

Min förkärlek för lila är inte direkt någon hemlighet och på senare tid har jag även blivit väldigt förtjust i bouclé, så när jag såg den här kappan var det kärlek vid första ögonkastet. Normalt sett brukar jag inte ens prova plagg som inte är i trikå eller stretch eftersom resultatet bara brukar vara deprimerande, men den här gången hade jag tur. Den 36:a som jag först provade passade även om den var lite för figurnära för min smak, jag vill gärna kunna få in en tjockare tröja under mina ytterplagg. 38:an som jag senare hittade satt helt perfect! :)
Purple bouclé coat from H&M
Vecken från midjan gör att det finns ordentligt med bystutrymme framtill och för höfter nedtill. Den är faktiskt rätt jämförbar med min 10SC bouclé kappa från Pepperberry. De stora fickorna på sidorna är perfekta både för att värma händerna i och ha mobil och nycklar i.

 Det här är en närbild på tyget. Det är svårt att verkligen få till färgen, men det är en rätt stark lila med ceriserosa inslag. 27% ull och resten akryl/polyamid, vilket visserligen är lite synd i min mening men ändå helt okej.

Ursprungspriset var 1299 kr, men då den var på 50%-rean och jag dessutom fick ytterligare 20% rabatt tyckte jag att priset var mer än godkänt. :)

2 kommentarer:

  1. YES! äntligen har du börjat skriva här igen. Det gjorde min dag ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer att försöka. :) Tyvärr har jag försummat den här bloggen rätt mycket det senaste året, eller tja, hela tiden, men förhoppningsvis ska det bli viss ändring på det.

      Radera